I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, July 5, 2010

STRATEGI SUKSES GeMS


Pelan Tindakan untuk menangani gejala sosial negeri Selangor memerlukan komitmen semua pihak yang terlibat: pembuat dasar,pelaksana dasar yang terdiri daripada jabatan dan agensi kerajaan, golongan sistem sokongan seperti NGO/persatuan, masyarakat setempat.peer groups/rakan sebaya, pemantau/ pengkritik konstruktif, ibubapa/saudara mara.
Yang mempunyai kuasa menggunakan kuasa mengikut kemampuan dan bidangnya.
Pagi 5/7/10 saya membawa sekretariat GeMS melawat KETUA POLIS NEGERI SELANGOR di pejabatnya untuk berbicara secara serius kaedah berkesan menangani gejala sosial di KONTIJEN SHAH ALAM.Walaupun saya menaruh harapan yang begitu tinggi untuk menjayakan operasi mitigasi insan liabiliti di Selangor nampaknya dari sudut pihak polis hanya sebahagian sahaja yang relevan terus kepada mereka. Yang lain walaupun tidak menyenangkan penduduk bahkan mungkin memudaratkan orang lain dan dirinya sendiri seperti hidu gam, ponteng sekolah sebaliknya ke siber cafe,l lepak,berpoya-poya,minum arak, buat maksiat. ini bukan skop tugas polis. Ini tugas orang lain seperti ibubapa,PIBG dll.Prioriti mereka adalah untuk membanteras jenayah.
Namun, saya bersyukur kerana dapat berjumpa dengan DATUK KHALID KHALID ABU BAKAR,Ketua Polis dan telah pun berbincang pelbagai perkara secara umum dan mengenai projek perintis GeMS yang memerlukan komitmen semua pihak termasuk pihak polis.


No comments:

Post a Comment